Ja bussimatka jatkuu Uudessa-Seelannissa. Bussikuski oli tarkkana aikataulujen kanssa, jos myöhästyt, joudut pitämään vihreää kypärää päässä siihen saakka kunnes joku muu myöhästyy :) Eikä näyttänyt juurikaan typerältä...
Vietettiin yksi yö pääkaupungissa Wellingtonissa, jota myös kutsutaan "windywellingtoniksi" kovan tuulisuutensa vuoksi. Ja eipä sitä kovin liehuvaa hellemekkoa tehny mieli illalla laittaakaan päälle . Sen verran kova puhuri kävi, että piti lisää vaatteitakin ostaa.. Aamutuimaan hypättiin lautalle ja muutaman tunnin lauttamatkan jälkeen saavuttiin eteläisemmälle saarelle Pictonin pikkukylään, josta bussilla hurauteltiin Nelsonin kautta Abel Tasmanin National Parkiin. Päivät siellä vietettiin 'uuden' harrastuksen 'bushwalkien' parissa upeissa maisemissa ja illalla ihasteltiin tähtitaivasta mahtavassa porukassa nuotion loisteessa.
Puskakävelyllä
Näyttäs noi maisemat vaan paranevan päivä päivältä..

Uudenkarhee bungalow
The Barn Camping ja taas mahtavat maisemat mökin ovelta
Paikallinen snäkäri The Fat Tui (Tui on joku paikallinen siivekäs) tarjosi maineensa veroiset hampparit
Ja illan ohjelmanumerona Uusi-Seelantilaista hulahulavanteen pyöritystä ;)
Hyvä sekoitus = ruotsalainen, suomenruotsalainen, suomalainen; Elin, Marcus ja Mari
+ pari hollantilaista Chantal ja Karin iltanuotiolla
Viikko Uudessa-Seelannissa takanapäin ja maantaiaamusta klo 7:58 bussin nokka kohti etelää. Haikein mielin hyvästeltiin Abel Tasman. Maanantai päivä vietettiin 'pannukakkuvuoria' ihastelemalla ja yöksi asetuttiin Punakaikin pikkukylään ja saatiinkiin petipaikat mökistä merinäköalalla.
Maanantaiaamun 'reippaat' matkalaiset, Ludivine, Elin, Mari ja Justin
Nää maisemat kummasti virkistää mieltä
Pancake Rocks
Onks noi pinguja vai mitä ne on?
What do you see?

Auringonlasku terassilta, kelpaa!
Ja sit mentiin taas, aamulla suunta kohti Franz Josefin jäätikköä, hrrrr..
Siäl se jäätikkö ny on!? Lähemmäs ei enää kyennyt nousemaan nimim. 'lähetään ihan vaan pikkukävelylle, 3 tuntia myöhemmin edelleen kaukana majapaikasta'
Ymmärtää ehkä paremmin kun kertoo, että ystävämme Sofia on länsinaapurista ;)
Lisää postikorttimaisemia, nää maisemat kyllä yllättää jokapäivä
Mutta ennenkaikkea kivointa on ottaa kuvia ihmisistä ottamassa kuvia, Will brittilästä
Franz Josefin jälkeen tarjolla oli järvimaisemia ja risteilyjä Lake Wanakassa
Kippistellään Elinin kanssa, kätevää istua wc-pöntöllä valmiiksi :)
Partyboat
Siskokset tai niin ne kaikki väittää
Beach party
Viikonloppu Queenstownissa, on kehuttu Uuden-Seelannin parhaaksi paikaksi, ja kyllähän siellä kivaa oli..
Oikein hurjapäät Lugeridella :D Oli hauskaa!!!
Queenstown. Eikä voinu maisemia moittia täälläkään.
We <3 NZ
Queenstownin hellekeleistä lähettiin mahtavalle Mt Cookille. Päivän saa kulumaan ihan vaan ihmettelemällä et onko toi lumihiuppu ny ihan oikeesti tossa??

Villejälupiineja sekä jännän sininen järvi..
Reissun tokavika etappi oli Rangitata. Kaksi viikkoa saatiin nautiskella hyvistä keleistä, loppu reissu menikin sitte vähän märemmissä tunnelmissa, mutta ei se menoo haitannu. Bussikuski loihti meille loistavan barbeque illallisen ja takkatulen lämmössä höpöteltiin reissukavereiden kanssa. Valokuvaaminenki tais unohtua..
Skydivenkin jälkeen Jusua vähän huimasi nukkua katonrajassa..
Ja viimisenä saavuttiin maanjäristyksen runtelemaan Christchurchiin. Keskusta oli yhtä rakennustyömaata vielä kaks vuotta järistyksen jälkeen. Mutta ihania puutaloja oli onneksi pystyssä kaupungin laitamilla ja yksi niistä meidän hostelli
Vähän näyttäs et toi tornin päässä oleva juttu olis tippumassa..
Christchurchissa hyvästeltiin reissukaverit haikeissa tunnelmissa. Molemmille jäi sellanen fiilis, että tähän maahan todellakin tullaan vielä takasin!! Ei sillä että Australiassa mitään vikaa on, mutta kyllä toi Uusi-Seelanti on niin ihmeellinen! Torstaina aamulla lento takasin aussillaan Sydneyyn ja suunnitelmat aivan auki... Mitäkän me seuraavaks keksittäs..