keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Tie pohjoiseen

Kolmantena yönä Byron Baylla saatiin kämppikseksi skottipoika Andreas, jonka kanssa lähdettiin katsomaan auringon laskua Australian itäisimpään pisteeseen. 
Viinipönikän,auringonlaskun ja nousuveden jälkeen lähettiin suunnistamaan rantaa pitkin takaisin päin dramaattisin seurauksin... Monta oppia viisaampana ja hengissä takaisin rannalla, tärkeimpänä oppina muista nostaa laukku kuivalle vaikka muuten meinaisit hukkua :)
ainoat mitkä selvis merenkuohuista kuivana oli kännykkä ja kamera....(..äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen... ;) )
Kiitos Seinäjoen työkavereille selviytymispakkauksesta, saatiin Justiinan säärihaava paikattua ammattilaisen elkein :)
Australialaisten perinneruokana olevat piiraat ei ole päässy sulattamaan meidän sydämiä mutta ollaan viimein päästy sushin makuun täällä! Parhaimmat sushit tähän mennessä (..ja kalleimmat) oli Byron Baylla. 

5 päivää Byron Baylla riitti ja parin yön pysähdykselle takaisin tuttuun ja turvalliseen Kurabyyn. Jälleen netti-ilmoituksella bongattiin kyyti kohti pohjoista. Aussi-tyttö Fiona oli muuttamassa Cairnsiin ja otti meidät matkaseuraksi.. Suzuki swiftissä oli tiivis tunnelma, kolme naista koko elämä mukanaan :)
Yhteensä matkaa Cairnsiin oli 1600km ja tarkoituksena matkustaa 2pysähdyksen taktiikalla. Kaikkialta kuultiin että yöllä ei ole suositeltavaa ajaa ja kaikki paikallisetkin sitä tuntuivat noudattavan, niinpä mekin. 

Eka yö vietettiin Rockhamptonissa, Emu's parkissa. Varattiin yhdeksän hengen sekahuone mutta saatiinkin samaan hintaan oma huone kingsize sänkyineen :) jännä tunne saapua hämäränä iltana hostelliin jossa ei ole ketään missään, respa kiinni ja lappu vain ikkunassa mistä huoneemme löytyy ja avain on ovessa valmiina... Todellinen kummituskylä!

Aamulla lähdettiin aikasin ja edessä 9h ajomatka seuraavaan pysähdyspaikkaan Magnetic Islandilla. Saari oli kyllä kaikkien kuulemiemme kehujen arvoinen! Koko matkan varrella ei ollut juurikaan mitään muuta kuin samanlaista maalaismaisemaa.. Kuolleita kenguruita teiden varrella ja metsää sekä peltoa, todella puuduttavaa! 



Lauttamatka Magnetic Islandille palkitsi kaiken sen istumisen ja itse saari oli todella kaunis. 


Tällä kertaa hostellihuone olikin pieni mökki meren rannalla. Kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa: 


torstai 3. lokakuuta 2013

No worries!

2 viikkoa Australiassa takana ja tiistaina oli eka rantapäivä! Willy-valaskin tuli meitä moikkamaan, jäi hetkeksi kiinni haiverkkoon ja me kun luultiin et halus vaan tulla heiluttaan pyrstöä meille.. ;) onneks liveguard oli treenannu ja jakso uida pelastamaan valaan.. Tai ainakin me näin uskottiin niillä lihaksilla :D 





Keskiviikkona hyvästeltiin Brisbane ja netti-ilmoituksella pummittiin kyyti. Jännityksellä odoteltiin minkämoinen Stan meidät noutaa ja millä hippibussilla....
Stan osoittautukin intohimoiseks surffariksi ja vei meidät surffaamaan matkalla parhaille surffimestoille, surfer's paradise on kuulemma vain turisteille ;) 

Meressä ollessa viereen ilmestyy jettiäijä ja ilmassa pyöri helikopteri, suomalaistytöt heti angsteissa et tarviiko tuohon viereen tulla päristelemään. Stan onneks kertoi vasta rannalla et siinä vieressä oli haita ja ne tuli niitä ajamaan pois. Ja taas se lause.. No worries! Kaikki on täällä vaan no worries :D

Laitettais kuvia surffaamisestakin mutta.. Se ei oo kaunista kateltavaa kun aallot vei bikinit aina mennessään :) Two bare white asses, olipahan Stanillakin ihmettelemistä :D

Illasta saavuttiin Byron Bayhin ja kirjauduttiin ensimmäistä kertaa elämässä hostelliin.. 6 beds mixed dorm, ihanan eksoottista :) Stan vei meidät vielä katsomaan majakalle auringonlaskua....<3 <3









Torstaina rento rantapäivä mutta Stan tuli moikkaamaan ja houkutteli meidät taas surffaamaan.. Saatiin innostunut luento tuulista ja meren virtauksista, rakkaudesta lajiin... Molempien päästyä laudalla aallon päälle kunnolla oli sekä kaksi täyttä hymyä olevaa suomityttöä että yksi yltiöpäisen innostunut surffiopettaja :)






Sekahuone tytöille ja pojille. Joka yö kämppikset vaihtuu, jännityksellä odottaa kuka kuorsaa vieressä seuraavana yönä. Vessat ja suihkut myös unisex, aika mielenkiintoista mennä kahden ranskalaispojan väliin pesemään hampaita ja toivotella hyvät huomenet :)


Nyt viikonloppu edessä Australian bileparatiisissa, saas nähdä kuin käy.. 
Ollaan muuten huomattu että Aussit yrittää aina huijata, kellä on iso vene, kellä rantahuvila ja miljoonia tilillä.. Mekin ollaan siis jo lähes saatu hain purema ja uitu valaiden keskellä :D



Parasta kepillesi.. Eli siis vahaa surffilaudan pintaan ;)


Tässä teille vielä syysaamuihin valoa meidän aamuiselta lenkiltä, no worries :)







Löydettiin tämmöinen pieni omakotitalo rannalta, ajateltiin jos tää ostettais kun kerta asunnottomia ollaan :) kait tuutte tupareihin?