Viinipönikän,auringonlaskun ja nousuveden jälkeen lähettiin suunnistamaan rantaa pitkin takaisin päin dramaattisin seurauksin... Monta oppia viisaampana ja hengissä takaisin rannalla, tärkeimpänä oppina muista nostaa laukku kuivalle vaikka muuten meinaisit hukkua :)
ainoat mitkä selvis merenkuohuista kuivana oli kännykkä ja kamera....(..äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen... ;) )
Kiitos Seinäjoen työkavereille selviytymispakkauksesta, saatiin Justiinan säärihaava paikattua ammattilaisen elkein :)
Australialaisten perinneruokana olevat piiraat ei ole päässy sulattamaan meidän sydämiä mutta ollaan viimein päästy sushin makuun täällä! Parhaimmat sushit tähän mennessä (..ja kalleimmat) oli Byron Baylla.
5 päivää Byron Baylla riitti ja parin yön pysähdykselle takaisin tuttuun ja turvalliseen Kurabyyn. Jälleen netti-ilmoituksella bongattiin kyyti kohti pohjoista. Aussi-tyttö Fiona oli muuttamassa Cairnsiin ja otti meidät matkaseuraksi.. Suzuki swiftissä oli tiivis tunnelma, kolme naista koko elämä mukanaan :)
Yhteensä matkaa Cairnsiin oli 1600km ja tarkoituksena matkustaa 2pysähdyksen taktiikalla. Kaikkialta kuultiin että yöllä ei ole suositeltavaa ajaa ja kaikki paikallisetkin sitä tuntuivat noudattavan, niinpä mekin.
Eka yö vietettiin Rockhamptonissa, Emu's parkissa. Varattiin yhdeksän hengen sekahuone mutta saatiinkin samaan hintaan oma huone kingsize sänkyineen :) jännä tunne saapua hämäränä iltana hostelliin jossa ei ole ketään missään, respa kiinni ja lappu vain ikkunassa mistä huoneemme löytyy ja avain on ovessa valmiina... Todellinen kummituskylä!
Aamulla lähdettiin aikasin ja edessä 9h ajomatka seuraavaan pysähdyspaikkaan Magnetic Islandilla. Saari oli kyllä kaikkien kuulemiemme kehujen arvoinen! Koko matkan varrella ei ollut juurikaan mitään muuta kuin samanlaista maalaismaisemaa.. Kuolleita kenguruita teiden varrella ja metsää sekä peltoa, todella puuduttavaa!
Lauttamatka Magnetic Islandille palkitsi kaiken sen istumisen ja itse saari oli todella kaunis.
Tällä kertaa hostellihuone olikin pieni mökki meren rannalla. Kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa:





























