Cairnsin kuumuudesta oli ihana päästä hetkeksi vilvoittelemaan Uuteen-Seelantiin. Tulli oli tarkkana kysymyksineen kengistä joita on käytetty Australian maastossa, mutta me päästiin kivuttomasti maahan. Ensimmäiset kaksi yötä oltiin sateisessa Aucklandissa jja siitä sitten aamulla hypättiin Strayn bussiin ja kiertomatka pohjoisen saaren läpi eteläiselle saarelle alkoi.
Lento yöllä perillä joten eka yö kentällä, hienostihan sitä nukkuu missä vaan :)
Sateinen Auckland ja Skytower
Lauantai-ilta vietettiin kajakoiden merellä, kuultiin taas se lause uimisesta "voitte te sinne mennä mutta siellä on vähän kaikkea".. Siis mitä kaikkea?! Lopulta meille selkeni että Uuden-Seelannin pahin merieläin ei ole hai tai muut myrkylliset eläimet vaan miekkavalaat. Nähtiin kajakkiretkellä myös pikku pinguja uimassa ja rantakivillä köllöttelemässä :)
Kajakoinnin päälle käytiin testaamassa hot water beachin tunnelma, pari muutakin oli tullu lämmittelemään
Osalla oli jopa lapiot mukana joilla kaivaa kunnon kuoppa johon maan uumenista nousee tulikuumaa vettä ja siinä saa sitten pötkötellä kuumassa omassa altaassa :)
Sitten oli vuorossa Raglan.. Ja sauna!!
Seuraavana iltana tutustuttiin maorien kulttuuriin:
Pojat teki hienon tanssin meille ;)
40 hengen siskonpeti temppelin lattialla
Seuraavana päivänä käytiin puskakävelyllä luolilla:
Seuraavaksi siirryttiin maaseudun rauhaan, kuvan kaunis Lake Aniwhenua. Jos joku reissaa täällä päin niin tää paikka sai ystävällisyydellään, siisteydellään ja kauniudellaan täydet pisteet:
Sitten vuorossa Whakahoro, Uuden-Seelannin sisäisin paikka,,myös yksi meidän lemppareista:

Sitten reissattiinkin tulivuorta valtaamaan. N.20km ja 1886m korkeuteen hämmästelemään aktiivista tulivuorta. Marin tuli ihan muistot touko/syystaaperruksesta työporukan kanssa mieleen kun luistelee valuvaa hiekkaa pitkin alas tulivuorenrinteellä ja kaatuilee, touko/syystaaperruksen lisähaasteena oli enää se pimeys lisänä ;)