sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Arkea ja ilotulitusta

Arki alkaa tasaantumaan. Joka toinen kerta suojatiellä jo osaa katsoa tuleeko autoja, joka toinen kerta tulee vielä pientä ristiaskelta kun auto tuleekin aivan väärästä suunnasta. Kuka varoittelikaan myrkkykäärmeistä yms, autot ne pahimmaksi uhaksi on noussu!!

Kämppis lähti perjantaina puolilta öin ennen muita yksin pois kaupungista ja jo junassa virkailija oli huolissaan että jonkun täytyisi Juuliaa olla vastassa asemalla. Kun hän poistui junasta, pysäytti poliisit valojen kera ja kyyditsi kotiovelle vaikka matkaa ei juurikaan ole. Hyvää huolta täällä pidetään turisteista!

Kielen kanssa on vielä hakemista. Aussienglanti on välissä niin kummallista että tuntuu kuin olisi oma kielensä kokonaan! Tosin jos suomityttönen selittää aussille erehdyksissä, että isäni metsästää kääpiöitä niin voihan se vika meissäkin olla... ;)

Aussipojat eivät ottaneet meidän pelkoa käärmeistä ja hämähäkeistä ollenkaan toteen, olivat aivan kummissaan kun asumme karhujen kanssa ja pelkäämme jotain pienen pientä käärmettä...

Osuttiin Brisbanen kaupunkifestareiden aikaan tänne ja viime viikonloppuna ihasteltiin valoshowta jokirannassa. Eilen tarjolla oli hornet lentoja ja ilotulitus. Melkein puoli tuntia kestävä ilotulitus oli aivan hämmästyttävän upea, mitä mahtaakaan olla uusivuosi Sydneyssä?

Keskustaan on rakennettu oma biitsi jossa voi käydä pulahtamassa



Valoshow

Nähtävyyksistä ehkä viihdyttävimpänä alla olevat veistokset..


..Suomen Hunksit vois käydä opintomatkalla hakemassa oppia Aussi hunkseilta!

torstai 26. syyskuuta 2013

Ensiaskeleet väärällä puolella maapalloa

Eka viikko Australiassa on menny lomaillen ja pakollisia muodollisuuksia järjestellen.. Lennot meni ilman huolia ja jetlag oli yllättävän kevyt, mitä nyt Justiina sai toiselta majapaikan asukilta heti flunssan alkajaisiksi ;)
Alkupäivät kului eri virastoissa, pankkitilien avausta, paikallisten liittymien hankintaa ja veronumeron hakua. Velvollisuuksien jälkeen onkin edessä ollu pakollinen lomailu kun joutuu odottelemaan Australian verotoimiston postia ennen työosuutta..
Hetihän sitä täyty uusia kavereita käydä etsimässä Lone Pinen koaloiden suojelualueelta ja Gold Coastin surffiapajia,ihan vaan surffaus mielessä ;)
Majoitus on ollut pehmeä lasku reppureissaajan todellisuuteen. Saatiin huone suomalaisen pariskunnan omakotitalosta Brisbanesta ja paikka on kuin Kodin Kuvalehdestä, todella kaukana siis hostellielosta vielä :D


Ensimmäiset lomaskumpat @HelsinkiVantaa
Stay in Kuraby, kevyt lasku kaukana hostellielämästä
Kaurapuuroa ja aamukahvia muumimukeista <3 perinteinen aussi aamupala?
Kenguru illallinen
Kämppikset matkalla Brisbanen yöelämään
Brisbanen yöelämää..
..yöelämää...
..ja yöelämää! ;)


Gold coast

Ensin oltiin Murry ja Ustila, nyt jo Mari ja Tastin ;)
Äippä ja vaavi kenguru :)
Koalakaveri
Vompattikin on rennossa lomatunnelmassa :)
Kengurukaveri
Koalakaveri :)
Täysin auki, jalkatarjonta? ;)

Ens viikolla matka jatkuu ja kait tää lomailu täytyy vaihtaa ahkerointiin..this is a pineapple, you see? :D